בדף זה ניתן לחשב אוטומטית, על פי נוסחאות פיזיקליות פשוטות, את אופי פעולתו של כדור קופץ.
מבוסס על רעיון של אסף מוזס, סטודנט במסלול אנימציה תלת-מימדית.
הכניסו את הנתונים הרצויים כאן:
דאבל קליק על התא הרצוי בכדי לשנות את הנתון.
גובה ראשוני מציין את הגובה ממנו נופל הכדור בקפיצה הראשונה.
רדיוס הכדור הוא מחצית מהקוטר. למשל, רדיוס של כדורסל הוא כ-12 ס"מ.
אלסטיות מציין את מידת הקפיציות של הכדור. ככל שהערך גבוה יותר, הקפיצות יהיו גבוהות יותר.
כח משיכה מציין את הכח שמושך את הכדור לקרקע. בכדור הארץ הנתון הוא 9.8 מ' לשניה בריבוע.
פריימים בשניה מציין את קצב האנימציה. PAL = 25FPS , NTSC = 30FPS , FILM = 24FPS.
חישוב אוטומטי של משך וגובה הקפיצות:
חישוב הגובה ומשך הזמן של 10 הקפיצות הראשונות, בתנאים אופטימליים.
הגבהים מתייחסים למיקומו של מרכז הכדור (Pivot / Anchor point).
שימו לב שהחישוב אינו לוקח בחשבון נתונים כגון חיכוך, רוח, מהירות התחלתית וכו'.