תעשיית האנימציה בישראל ובעולם עוברת בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת, הנובעים משינויים באופי הפעילות של תעשיות הטלוויזיה, הקולנוע, המשחקים והפרסום. המעבר לסטרימינג ולמובייל שינה מהותית הן את האופי של הפרויקטים, הן את התקציבים שלהם, והן את התוכנות הדומיננטיות בתעשיה.
השינוי הבולט ביותר בשנים האחרונות הוא זה שמתרחש בתעשיית המשחקים הישראלית. זו תעשיה שצומחת כאן בקצב בלתי-נתפס, מגלגלת סכומי עתק ומתנהלת בסטנדרטים של תעשיית ההיי-טק. היא כוללת מספר חברות ששווין מוערך במאות מיליוני דולרים, ואף במיליארדים ומעסיקות אלפי עובדים. התעשיה הזו צמאה לאנשי מקצוע מיומנים, שמבינים את המורכבות הספציפית של יצירת אנימציה בפורמט אינטראקטיבי, הן כלופים (loops / cycles) עבור הדמויות במשחק עצמו (in-game / interactive) והן כקטעי אנימציה מורכבים המשולבים במשחק (cinematic / cutscene).
שינויים משמעותיים מתקיימים גם בתעשיית הטלוויזיה – שהמעבר לסטרימינג פתח אותה לכיוונים חדשים, גם בתעשיית הקולנוע – שמתעצבת מחדש כדי למצוא את מקומה בעידן הפוסט-קורונה, וגם בתעשיית הפרסום – שמאמצת בחדווה את האפשרויות הזמינות לה במובייל, ברשתות החברתיות, ביוטיוב ובטיקטוק.
שינוי בולט נוסף התרחש בשוק התוכנות: Toon Boom ו-Adobe Animate הפכו לתוכנות הדומיננטיות באנימציה הטלוויזיונית, Spine2D לתוכנת האנימציה הנפוצה בתעשיית המשחקים, Maya לזו ששולטת בתעשיית הקולנוע ו-After Effects לדומיננטית בתחום הפרסום (לרבות פרסומות בטלוויזיה ובמובייל, וגם פתיחים, קליפים מוזיקליים, פרומואים, סרטי-תדמית, מימון-המונים וכו').
אנו ב-IAC מתאימים את עצמנו לתעשיות החדשות, במטרה להכין את הבוגרים והבוגרות שלנו לשוק העבודה המשתנה. מסלול אנימציה לטלוויזיה קולנוע ומשחקים שם פוקוס מרכזי על אנימציית-דמויות בדו-מימד, בתוכנות Animate, Toon Boom, Spine2D ו-After Effects, ומכיל גם יסודות אנימציה תלת-מימדית בתוכנה Maya (בדגש על אנימציית דמויות). במהלך הקורס יתנסו הסטודנטים/יות בפרויקטים לתחומי הטלוויזיה, הקולנוע, המשחקים והפרסום, ויקבלו ליווי מאנשי ונשות מקצוע הפועלים בתחומים אלו.
המסלול כולל את הנושאים הבאים:
מכינה –
הכוללת שיעורים ברישום (עם דגש על פרספקטיבה) ובתוכנה פוטושופ.
יסודות באנימציה קלאסית –
עבודה ידנית (פריים-ביי-פריים) עם שולחן אור, וכן אנימציית סטופ-מושן.
עקרונות אנימציה –
הבנה ויישום של תנועה, תזמון, משחק (acting), אופי, אפיל, ליין-אוף-אקשן ועוד.
כלים וטכניקות לאנימטורים –
מבע קולנועי, תסריט, סטוריבורד, פסקול, עיצוב דמויות, רישום ועוד.
אנימציה בתוכנה TVPaint –
פריים-ביי-פריים דיגיטלי, בתוספת צביעה, אפקטים ותנועות מצלמה.
אנימציה בתוכנה Adobe Animate –
מעבר מפריים-ביי-פריים לאנימציית דמויות בקאט-אאוט.
אנימציה וריגינג בתוכנה Toon Boom –
תוכנת האנימציה הדומיננטית בתעשיית הטלוויזיה.
אנימציה וריגינג בתוכנה Spine2D –
תוכנת האנימציה הדומיננטית בתעשיית המשחקים.
אנימציה ומושן בתוכנה Adobe After Effects –
התוכנה הדומיננטית בתעשיית הפרסום.
יסודות אנימציה תלת-מימדית בתוכנה Maya –
תוכנת האנימציה המובילה בתעשיית הקולנוע.
מבוא לתלת-מימד בתוסף Element 3D –
הפלאגין המוביל לתלת-מימד בתוך After Effects.
עריכה בתוכנה Adobe Premiere –
עקרונות עריכה בסרטי אנימציה, בסרטי וידאו ובפרסומות.
פסקול בתוכנה Adobe Audition –
עבודה עם מוזיקת-רקע, סאונד-אפקטס, קריינות ודיבוב.
פרויקט גמר –
עבודה על סרט אנימציה או על אוסף תרגילי אנימציה, בליווי צמוד של צוות הקורס.
תיק עבודות ושואוריל –
סינון, שדרוג, ארגון ופרזנטציה של תיק העבודות, ועריכת Showreel מסכם.
משך המסלול כשנתיים וחצי, והוא מכיל 155 שיעורים באורך 3-4 שעות אקדמאיות.
הלימודים מתקיימים לרוב פעמיים בשבוע.
ניתן לפרוס את הלימודים לתקופה ארוכה יותר.
ניתן ללמוד כל אחד מהקורסים במסלול בפני עצמו.
שימו לב: המסלול שם דגש על אנימציה בדו-מימד.
בתחום התלת-מימד נלמדות רק יכולות האנימציה של מאיה (בדגש על אנימציית-דמויות). מקצועות נפרדים כמו מידול, שיידינג, ריגינג, רנדר וכדומה נלמדים ב-IAC בקורסים אחרים, כגון קורס אנימציה תלת-מימדית, או המסלול המשולב-מורחב, שמכיל גם אנימציה קלאסית וגם תלת-מימד.
הקורסים הכלולים במסלול זה:
לפרטים על כל אחד מהקורסים - לחצו על שם הקורס.
כדי להתקבל לקורס, יש להציג תיק עבודות ולעבור ראיון אישי.
למחירים, הרשמה ויעוץ-לימודים, צרו קשר עם מזכירות המכללה.
טלפון: 03-6482345 | מייל: iac@ani-mator.com | או השאירו פרטיכם כאן.