קורס מבוא לפיתוח משחקים בתוכנה Unity -
בשיתוף בית הספר למשחקים Hands On Games.
Unity הוא מנוע פיתוח המשחקים הנפוץ בעולם. זוהי תוכנה רבת-עוצמה, המאפשרת לפתח מגוון אפליקציות וחוויות אינטראקטיביות, החל ממשחקים למובייל, למחשב, או לקונסולות השונות, ועד לפיתוח חוויות במציאות מדומה ויצירת הדמיות וסימולציות.
קורס המבוא ליוניטי יתן לכם הכוונה, מסגרת וחומרים עדכניים שיעזרו לכם להתחיל לשחות בים הגדול שנקרא מנוע יוניטי.
הקורס שם דגש על:
- לימוד קוד בסביבות #C
- עבודה במנוע יוניטי
- הגשת עבודות שבועיות וקבלת פידבק רציף
- יצירת משחקים, תוך מתן דגש על אפיון המשחק והמשחקיות
- יצירת פרוייקט סיום איכותי
משך הקורס: 13 שיעורים, 3 שעות כל שיעור. סה"כ כשלושה חודשים.
פורמט הלימודים: הקורס מתקיים בפורמט היברידי - בקמפוס IAC וגם אונליין.
מועדי השיעורים: ימי רביעי בשעות 18:00 - 21:00.
קהל יעד: אין צורך בידע קודם, אבל ידע בתוכנות תלת-מימד מהווה יתרון.
מיקום: הקורס מתקיים בקמפוס IAC ברחוב הארבעה 4 ת"א, אבל זמין גם אונליין.
לימודי המשך: ניתן להמשיך מקורס זה לקורס פיתוח משחקי VR/AR.
רוצים להתייעץ?
השאירו פרטיכם בטופס שכאן,
שלחו מייל לכתובת iac@ani-mator.com
או התקשרו 03-6482345.
שיעור ראשון:
היסודות מתחילים כאן. מבוא לכתיבה בסי-שארפ ובניית משחק תלת-מימד ראשון ביוניטי.
- מבוא לתכנות, סינטקס, IDE
- כיצד קוראים סקריפט בסיסי שנוצר בסביבת יוניטי
- עבודה עם משתנים
- פונקציות ראשונות
- פתיחת פרויקט ראשון
- היכרות ראשונית עם עורך יוניטי, הממשק והתפריטים
- שינוי משחק קיים בלי לכתוב שורת קוד, הזזת אובייקטים ומצלמה
- ייבוא אסטים לתוך יוניטי
- תרגיל: עצבו שלב משלכם על-ידי שינוי ושכפול אובייקטים במשחק הקיים
שיעור שני:
הכנסת לוגיקה ראשונה למשחק. בניית משחק פאזל פיזיקלי ראשון ביוניטי.
- התנייות
- If, else, else if
- Logical operators
- Boolian operators
- זיהוי קוליז'נים, שימוש בטריגרים
- זיהוי קלט של שחקן (עכבר, מקלדת, טאץ')
- שינויים בקומפוננטת Transform
- עבודה עם המנוע הפיזיקלי של יוניטי
- עיצוב משחקים: שימוש בפידבק, קונטקסט ועולם כדי ליצור חוויות משחק סוחפות
- תרגיל: בניית משחק פאזל פיזיקלי
שיעור שלישי:
קונספט של לולאות, המשך עבודה על התרגיל מהשבוע הקודם, בתוספת מספר פיצ'רים חכמים.
- לולאות
- מבנה סכמתי של לולאות for
- עבודה נכונה עם while (מתי להשתמש ואיך לצאת)
- יצירת שלבים חדשים, שימוש ב manager scene
- טריגרים וקוביות לוגיות
- עבודה עם טאגים
- מציאת אובייקטים בסצנה
- פריפאבים: קונספט, יצירה, עריכה
- תרגיל: המשך עבודה על משחק הפאזל הפיזיקלי
שיעור רביעי:
שימוש במתודות (פונקציות), ריפאקטורינג וייעול הקוד, וגם משחק חדש ביוניטי הכולל אויבים חכמים.
- מתודות - מבוא ושימוש
- מבנה של מתודה בסי שארפ
- החזרת ערכים ממתודה
- פרמטרים וארגומנטים
- מתודות בשימוש נרחב במשחקים
- תנועה באמצעות פיזיקה
- Add force, Torque
- אובייקטים שקופים
- אקראיות, ספונרים
- יצירת AI בסיסי לאוייבים
- עיצוב משחקים: יוריסטיקות - חוויית משתמש במשחקים
- תרגיל: עבודה על משחק ספורט פיזיקלי
שיעור חמישי:
ממשיכים מעבר למשתנים בעזרת טבלאות, מערכים ועוד. המשך עבודה על המשחק משבוע שעבר.
- מערכים
- רשימות
- Dictionaries
- לולאת for each
- יצירת דפוסים, מבנים, ו-swarms
- בדיקת גריד באמצעות מערכים
- בניית machine state עבור אויבים
- העברת תכונות בין אובייקטים
- Update Vs. Fixed update
- תרגיל: המשך עבודה על משחק ספורט פיזיקלי
שיעור שישי:
חומרים מתקדמים בסי שארפ, שיאפשרו לנו משחק מגוון יותר ביוניטי. עבודה על משחק דו-מימד ראשון.
- Reference Types
- Structs
- Enum
- דפוסי שימוש (דיזיין פאטרנז)
- ביצועים (performance)
- מבוא לדו-מימד ביוניטי
- תנועה וקטורית + זיהוי קוליז'נים בדו מימד
- סוגי מצלמה
- תנועה בדו-מימד (look at, transform.forward)
- תנועה בעזרת אצבע (מובייל)
- תרגיל: משחק אקשן בדו-מימד
שיעור שביעי:
דגש על UI, כיצד עובדים איתו ומה עושים במקרים של רזולוציות משתנות בין מכשירים.
- Breakpoint attach
- Critical thinking
- מבוא לממשק משתמש ביוניטי - UI
- הוספת ניקוד למשחק והצגתו על המסך
- שימוש בעולם המשחק ל-UI
- עבודה עם pro TextMesh
- בניית תפריט
- Canvas Scaling
- Anchoring
- Game space
- עיצוב משחקים: פסיכולוגיית שחקנים
- תרגיל: תחילת עבודה על פרוייקט סיום
שיעור שמיני:
המשך העמקה בסי שארפ, ודגש על אנימציות ביוניטי. במקביל, העבודה על פרוייקט הסיום מעלה הילוך עם פגישות אישיות.
- Classes
- Fields
- Accessibility modifiers
- Constructors
- עבודה עם אסטים דו-מימדיים + 9 slice
- אנימציות פריים ביי פריים
- עבודה עם שכבות
- אנימצייה בקי-פריימז
- אנימציית צבעים
- אנימייטור
- תרגיל: משחק אקשן בדו-מימד / עבודה על פרייקט גמר
שיעור תשיעי:
מתכנסים עם פרוייקט הגמר לעבר אב-טיפוס שחיק. ביוניטי - עבודה על אפקטים ויזואלים שיהפכו את המשחק למקצועי יותר.
- קורוטינות
- Dotween
- אפקטים ביוניטי - שיעור ראשון
- פרטיקלז
- אפקטים ויזואלים
- תרגיל: המשך עבודה על פרויקט גמר
שיעור עשירי:
היכרות עם כלים מתקדמים (והכרחיים) כמו Navmash, שבעזרתו תוכלו לייצר מסלולים לאוייבים שלכם. בנוסף, הגשות ראשונות של דראפט פרוייקט הגמר.
- Data structures
- Stack
- Queue
- תרגיל Matrix
- פוסט פרוססינג
- מיקום אפקטים בתוך הסצנה
- תנועות מצלמה עם סינמאשין
- דולי טרק עם סינמאשין
- ייבוא אנימציות ממיקסמו
- Navmash
- Raycast
- תרגיל: המשך עבודה על פרוייקט גמר
שיעור אחד-עשר:
שני השבועות האחרונים של הקורס מוקדשים לפינוש משחק הגמר. הרבה פגישות אישיות ועוד כמה נושאים חשובים להשלים.
- תאורה בעולם דו-מימדי
- תאורה בעולם תלת-מימדי
- זוויות מצלמה ואפקטים
- תרגיל: המשך עבודה על פרוייקט גמר
שיעור שנים-עשר:
מסיימים את המשחק ומתכוננים לצאת לעולם הגדול.
- אופטימיזציה של משחק, הקטנת גודל והתאמה למובייל
- ייצוא המשחק לפלטפורמות שונות, והעלאה לגוגל סטור
- הכנת המשחק למסך מגע
- כיצד מרוויחים ממשחקים - עבודה בתעשייה
- תרגיל: סיום פרוייקט גמר
שיעור שלוש-עשרה:
מפגש הגשות, סיכומים, פידבק, שאלות ותשובות ומעבר לקהילת הבוגרים!
רוצים להתייעץ?
השאירו פרטיכם בטופס שכאן,
שלחו מייל לכתובת iac@ani-mator.com
או התקשרו 03-6482345.